Persberichten

Proefjes.nl komt met Proefjesboek (25 augustus 2015)

Op 25 augustus 2015 verschijnt het Proefjesboek, geschreven door Arno Verweij. Het staat vol leuke en spannende proefjes die kinderen vanaf 8 jaar zelf kunnen doen met alledaagse materialen. Lees het persbericht »

De website Proefjes.nl bestaat 10 jaar (7 april 2014)

Op 10 april 2014 bestaat Proefjes.nl van Stichting Proefjes precies tien jaar. De website bevat 200 eenvoudige proefjes over natuurkunde, scheikunde en biologie en heeft als doel kinderen op een laagdrempelige manier kennis te laten maken met natuurwetenschappen. In tien jaar is de website uitgegroeid tot een grote verzameling lesmaterialen voor het basisonderwijs die jaarlijks honderdduizenden bezoekers trekt. Lees het persbericht »

Pabostudenten en natuurkundestudenten sluiten eerste VTB-stages succesvol af (4 maart 2008)

Drie pabostudenten en vijf natuurkundestudenten hebben samen stage gelopen bij de websites proefjes.nl en kidzlab.nl in Amsterdam. Deze stages waren de eerste VTB-stages in Nederland. Ze zijn georganiseerd door Stichting Proefjes en gefinancierd door het Programma VTB. De stages hebben als doel de pabostudenten iets te leren over natuurwetenschap en de natuurkundestudenten over didactiek voor het basisonderwijs. Lees het persbericht »

Populaire website proefjes.nl krijgt televisieserie (30 september 2005)

Vanaf zondag 2 oktober 2005 start het nieuwe televisieprogramma proefjes.nl. De VPRO maakt in samenwerking met Stichting Proefjes een basiscursus wetenschap in de aanloop naar de Nationale Wetenschapsquiz Junior met kerst. De twaalf afleveringen tellende serie proefjes.nl beantwoordt vragen van kinderen aan de hand van proefjes die kinderen zelf thuis kunnen doen. Het programma wordt gepresenteerd door Rob van Hattum en Ilse van Zeeland. Lees het persbericht »

Heeft u vragen, dan kunt u contact opnemen via info@proefjes.nl.